MIUI 11 SUPPORT DEVICE LIST – Eligible Devices & new Features

As we all know, Xiaomi phones runs on company’s own custom ROM called ‘MIUI’.  MIUI 10 is the latest version which is based on Android 8.0 Oreo. So, un-doubtfully the upcoming MIUI 11 update will be based on Android 9.0 Pie update. 




XIOMIA has finally released miui 11 concept & list  in there Meatings .As we know that xiomia 
has released miui 10 last 10 months ago and it is the succesor of miui 9 .we have seen to  much new features like full screen guesture , AI camera , simple and attractive UI  in MIUI 10 devices and many new features.  


LET'S TALK ABOUT MIUI 11 CONCEPT & SUPPORTED LIST


SUPPORTED DEVICE LIST :-

Mi Android 9 Pie MIUI 11 Supported Phones

Xiaomi Mi A1
Xiaomi Mi A2
Xiaomi Mi A2 Lite
Xiaomi Mi 6X
Xiaomi Mi 8 / Explorer Edition
Xiaomi Mi 8 SE
Xiaomi Mi Max 3
Xiaomi Mi Mix 2/2S
Xiaomi Mi Note 3
Xiaomi Mi Pad 4 / Plus
Pocophone F1

Redmi Android 9 Pie MIUI 11 Supported Phones


Xiaomi Redmi Note 6 Pro
Xiaomi Redmi Note 5 Pro
Xiaomi Redmi Note 5/5 Plus
Xiaomi Redmi Note 4
Xiaomi Redmi 6 Pro
Xiaomi Redmi Y2/S2
Xiaomi Redmi 6
Xiaomi Redmi 6A
Xiaomi Redmi 5
Xiaomi Redmi 5A
Xiaomi Redmi 4
Xiaomi Redmi 4A


TALK ABOUT WHATS NEW IN MIUI 11 ( MY OPPPINION )

1. DARK MODE
2. CHANGES IN NOTIFICATION
3. FASTEST UI COMPARE TO MIUI 10
4. NEW GUESTURE NAVIGATION 
5. AI IMPROVED BATTERY OPTEMIZATION
6. DIGITAL WELLBING
7. ANDROID PIE 9.0 UPDATE
8. PARENTAL CONTROL
9.AI BASED SMART ASSISTANT
10. AI BASED CAMERA IMPROVED
11. LIVE WALLPAPER & VIDEO WALLPAPER
12. CAMERA 2 API ENABLED ( USE GOOGLE CAMERA) 
13. MANUAL CAMERA
14.MIUI 11 LAUNCHER MAY BE CHANGED ( APP DRAWER ENABLED)
15. 3D TOUCH 
16. FULL AI CONTROL


MIUI 11 RELEASED DATE 

As Expected mid  of 2019 

Post a Comment

0 Comments